Karin

Världens bästa Farmor

Publicerad 2012-02-12 20:04:23 i Allmänt,

Det finns en enda anledning till att jag ska försöka mig på att uppdatera min blogg lite mer frekvent igen. Denna anledning är att min Farmor - väldens bästa fantastsika underbara Farmor, ska kunna se vad jag pysslar med. Så varsågod Farmor, här kommer några bilder på mitt o Max vardagsrum. Och TACK igen för en jättehärlig SPA-helg!
Hallbordet som jag köpte på Loppisen farfarsbyxor i Tranås i lördags. Med Kokumsfatet med tuppen som vi grävde upp i skogen i julas! Och så spegeln som hängde i mormor och morfars hall.
Ena hörnet i vardagsrummet med bokhyllan, jordgloben och St Anton affischen.
De två gröna sofforna i plysch och fönstret i bakgrunden.
På väggen mot köket står gungstolen från Dea, på bordet ligger boken om Edith Piaf, Röda rummet och några andra fina. Och ovanför på väggen turistkartan från 1949 över Röros, Tänndalen, Hede och Sylarna!
Här är lampan jag gjorde själv av garn och en avklädd lampskärm. Och så står där tre av de sisådär 25 paprikaplantor vi har!

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2012-02-13 00:52:46

Men vad fint ni har fått det Karin! Vad kul att du ska börja blogga igen!:P Min mormor och farmor läser också min blogg! Jag har några frågor: Hur menar du att ni grävde upp fatet? Visste ni vart det låg begravt eller bara stötte ni på det liksom? =) Väldigt fina soffor, ser jättesköna ut! Jag gillar hallbänken och spegeln jättemycket också! Lampan var fin, jag vill också göra en, har varit på jakt efter en "stomme" på second hand men inte hitta någon bra, bättre lycka nästa gång. Och hur är läget egentligen? Var länge sedan vi hördes nu ju! Kraam!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela