Karin

När jag blev Uppsalabo

Publicerad 2010-11-30 19:33:23 i Allmänt,

Jag ska flytta. Om exakt fyra dagar. Jag började just packa ihop det som i tre månader har varit mitt hem, mitt första hem här i min nya stad Uppsala. Insåg just att det hänt himlans många saker sen jag anlände hit en sen söndagskväll den 29e augusti direkt från Storulvån. Min packning bestod av tre ryggsäckar med enbart friluftskläder, en sopsäck med skor och en liten väska från mamma med två klänningar och klackskor så att jag skulle kunna gå på mina första sittningar.. Till det fem kassar med mitt största inköp på ica hittills i mitt liv. Klockan var åtta på kvällen, allt jag visste var att jag var pluppen på den ena kartan från hitta.se och att skolan var pluppen på den andra och att uppropet var 9.00 dagen efter.

Efter en liten research löprunda förstod jag att jag bodde mitt i nån form av studentghetto ganska nära stan, vägen jag hade tänkt gå de cirka 6km till skolan verkade dock inte existera. Istället lagade jag världens storkok i form av köttfärs med tanken "man vet aldrig när man hinner laga mat nästa gång de närmsta veckorna!" Nästa morgon gick jag pigg, nyfiken och fylld av lycka över det nya kapitel i livet jag just skulle till att starta med kartan i högsta hugg ut genom dörren för att se Uppsala i dagsljus för första gången.
De 6km till skolan visade sig vara längre än jag trott, jag trodde aldrig jag skulle komma fram till min nya skola universitetet som låg på landet. Jag rusade in i rätt sal precis innan mitt namn ropades upp och jag var så glad över att äntligen vara där, äntligen ha kommit in, äntligen ha kommit rätt att jag bara njöt av resten av hela dagen att jag såhär i efterhand knappt minns vad som hände.
Fortsättning kanske kommer en annan dag.
Adjö!

Kommentarer

Postat av: m

Publicerad 2010-12-17 20:10:57

Ja!! visst e hon söt =) Hur blev de för dig på nyår, Jakob sa nåt om att du o Christian skulle fira i Ösd? =) saknar dig Karin!! Kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela