Karin

det regnar ute

Publicerad 2010-11-02 19:57:11 i Allmänt,

Det regnar ute och jag borde plugga hydrologi, fast istället sitter jag och tänker på denhär dagen i juli:
I somras sprang jag och Hannah oringen multisport. Det var blött, kallt, lerigt, regnigt, ännu kallare och väldans kul! Första dagen regnade det tokmycket och var jättekallt. Såhär blöta var vi fem minuter efter vi klivit ur bilen. (Och ja, kläderna under regnkläderna är redan blöta!)
Första dagen hade vi laddat upp till genom att fara 75 mil från Ulvån för att komma fram till Örebro kl 1 på natten. Vid 6 var vi uppe för grötfrukost och iväg till tävlingen. Där skulle vi cykla 3km till starten och innan vi ens kommit dit var vi dränkta och iskalla.. Vi började med en sprint på 2-3km där vi startade med att kuta rakt genom ett jordgetingbo och sånt straffar sig kan jag lova! Sen cyklade vi närmare 2 mil upp-och-ner-och-fram-och-tillbaka. Det var kämpigt eftersom vi inte än var så bra på detdär med mouintainbike. Jag trodde min kedja hoppade varannan minut och Hannah kunde inte växla. Och allt var iskallt och lera i ögonen. Fast det var bara kul!
Sen när vi var nästan helt slut kom vi till det sista momentet som var typ 6km orientering, vilket de stumma benen inte tyckte var någon hit! Det bästa med att vara multisportare är att folk tror att man är dödsbra även om man knappt förflyttar sig framåt för att man springer så sakta!
När vi sen kom i mål efter typ 3,5 timme skulle vi hämta våra cyklar, gå till bilen som stod jättejättelångt bort så innan vi äntligen fick på oss varma tröjor (och innan vi fick mat ska vi inte ens tala om hur lång tid det tog..) var jag så bitter att jag skulle varit inlåst.
Hannah tvingade mig att vara med på den här bilden.
Det var det, nu ska jag plugga!
Foto: Hannah Börjesson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela