Karin

Trafikens svarta hål

Publicerad 2009-11-12 19:08:39 i Allmänt,

Idag skrattade jag högt åt min egna knasighet när jag åkte bilen hem från jobbet.
Av någon underlig anledning fick jag för mig att åka två varv i en rondell. Och inte vilken rondell som helst heller, utan Norrköpings största rondell så det blev en ganska lång rundresa. Först kändes det knasigt, men jag upptäckte att det var lite spännande, på nåt sätt liksom förbjudet. Alltså inte så att man inte FÅR åka två varv i en rondell, men hur ofta gör man det? Nä, precis, nästan aldrig! (Kanske ifall man är vilse i en okänd stad och inte vet vart man ska).

En gång i Krister i P3 pratade Krister och Morgan om rondeller, som de kallade trafikens svarta hål. Jag tror det var Morgan som brukade åka flera varv i rondeller bara för att det var så kul eftersom ingen annan som åker i rondellen har någon aning om hur länge de andra har cirkulerat.

Jag tycker om tanken. Jag tror jag ska börja åka flera varv i rondeller oftare, inte bara för att skratta åt mig själv utan även för spänningens skull och för att uppleva trafikens svarta hål. Prova själv! Man blir glad på nåt sätt.

Kommentarer

Postat av: Laser

Publicerad 2009-11-12 19:28:33

Jag har smidit planer på att samla alla man känner och köra runt i rondellen samtidigt, då blir det stopp! =D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-12 20:21:23

haha, de ska jag prova!! =)

Postat av: jocke

Publicerad 2009-11-13 00:06:02

jag får åka med dig när du åker..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela