Karin

Idag är en lite bättre dag

Publicerad 2009-11-11 17:03:27 i Allmänt,

Jag fick caféjobbet på Lindahls så nu känns livet plötsligen lite lättare. Luften blev liksom klarare att andas och det plockades några stenar ur min ryggsäck. Även fast det bara är extrajobb så känns det otroligt bra och skönt och det ska bli kul!

Fortfarande är varje dag en dag för sig, en egen kamp mot framtiden och igår. Almanackan fylls i i efterhand, medan morgondagen gapar tom. Fast jag vet att det kommer bli bättre, det är det som håller mig kvar vid ytan.
Idag har jag gjort flera kap i stan, en söt röd jacka för en mycket billig peng, en vacker sjal från erikshjälpen och skidstrumpor! Inte illa, inte alls illa.




sen du försvann
har jag gått runt och spottat blod
sen du försvann
tror inte riktigt jag förstod
sen du försvann
har jag gråtit en flod
sen du försvann, sen du försvann

Bo Kaspers - sen du försvann

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela