Karin

2 mars 2009

Publicerad 2009-03-02 19:23:04 i Allmänt,

Alltså jag är verkligen urusel på att blogga. Varje gång jag tänker att jag ska skriva så händer det något annat eller jag kommer på nåt annat intressant, och vips är  idén om att blogga är som bortflugen. Men nu så har jag faktiskt påbörjat detta inlägg så då msåte jag ju ta tillfället i akt och även fullfölja det.

Dagens lärdom är att min skola som heter Kulturanatomen, har som namnet förtäljer, anatomen, tidigare varit en anatomisk institution där man undersökt männiksans anatomi. Det betyder i sin tur, enligt skolans gamla ritningar som hänger i kafeterian, att det var likrum i källaren, ett stort dissektionsrum som nu är datorsal, begravningskapell och diverse andra salar. Den mest intressanta var den så kallde "slasksalen", undrar vad den var till för. Hittade även i kafeterian en målad bild på en dissektion av en människa. Plötsligen blev dagens rast mycket mer spännande än vanligt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-19 14:05:35

Det later lite som samma upplevelse som nar jag var pa AstraZeneca och fick se hundhjarnor och rattor dissikeras. Och sen var dte dags for lunch... pyttipanna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela