Karin

Tid går fort

Publicerad 2007-07-22 22:21:08 i Allmänt,

Tid går fort, en dag, en vecka, en månad, ett år..
Jag vill tillbaka, jag vill frammåt. Upplleva saker igen, vill att den dag då jag längtar efter ska vara här nu.
Ja det är svårt det där. Det där med tid.
Ibland vill man att den ska gå förbannat fort, som på jobbet och man vill hem.
Ibland vill man att den ska stanna upp hur länge som helst så man kan uppleva det ögonblicket i alla evighet nästan.
Just nu vill jag tillbaka. Och frammåt.
ETT ÅR              EN DAG              EN MÅNAD
Tiden går så förbannat fort. Jag fattar inte. Det känns som någon månad sen det som hände för ett år sen. Men sen samtidigt minns jag knappt vad jag gjorde förra veckan.


Jag minns

En ljummen kväll, oändlig natt, en hammock
En vecka, ohyggligt varm, ett annat land
Jag ville stanna tiden. Ville aldrig det skulle ta slut. Det gick inte

Jag vill alltid minnas
ett ögonblick. en sekund



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela