Karin

"det är bra, ta chansen, sånt kan man göra när man är ung"

Publicerad 2007-07-10 12:13:34 i Allmänt,

Lägesrapport
Jag sitter på jobbet o tråkar. Väntar på att mina arbetskamrater hämtar sina pizzor så ska vi äta lunch. Jag har inget att göra. Ute lyser solen mellan molnen och det verkar helt reko. Jag vill sola, det var tamejtusan säkert en måndag sen! EN MÅNAD! Det är ju för bövelen sommar...

För att förklara rubriken
Jag fattar inte, kan man bara ha kul när man är ung?
Som nu när jag berättat att jag vill ut och resa. Då säger alla (generellt) som är sådär över 28 år, för att sätta en gräns; "Det är klart du ska ta chansen att åka iväg och resa och prova på olika saker när du är ung, hitta på spänannde grejer och nya saker!" OK, tack. MEN kan man inte göra sånt när man blir äldre? Ok, man kanske inte kan ta med 3 småbarn på backpacking i Vietnam i 6 månader... men man kan väl göra andra spännande saker. Som en liten backpacking i skogen, det räcker med bara en dag eller två, bygga kojor, leta banan-& godisträd, leka kurragömma, bygga kott-djur....
Det roliga och chansen att upptäcka nya platser och uppleva nya saker kan ju inte bara ta slut för att man råkar få en viss ålder!
Nä, äventyr ska jag då aldrig sluta skaffa mej nya. Det är ju det som gör det spännande att leva, jag behöver omväxling, nya platser, nya människor, nya upptäckter. Även om det är svårt att slita sig loss från en plats som man känner väl och där man har vänner, är det oerhört kul att bara våga flytta sig till en ny plats. Även om de första dagarna kan vara pest och pina. Ge det en chans! Det är i de allra flesta fall värt det.
Så är det bara.

Låt mej aldrig bli gammal. I värsta fall ge mej Pippi's krumelurpiller! 


Oj, nu lyckades jag flumma ut riktigt ordentligt. Och ännu har de inte kommit... jag är HUNGRIG!
NU kom dom. yies

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-07-16 11:18:22

Go girl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela