Karin

Arvika ..?

Publicerad 2007-07-08 13:48:06 i Allmänt,

Åh, mitt inre vill dit. Röjja lite en stund och för en gång skull denna sommar uppleva lite sommar. ÄR det värt det, att missa halva festivalen, åka nästan till Norge, betala dyra biljetter och sen ändå inte få se allt.. How to do?
Men å ena sidan, men å andra sidan. Se lite kära vänner, Rocka loss... Men jag kommer ju missa Scissor Sisters om inte ett under händer och jag får ledigt på fredag.. Händer sånt? Och sen msåte tåget köra på max-hastigeht o skita i tidtabellerna.. Jag återkommer när min hjärna kokat över av funderingar.
Börjar inse att få se folkparksturnén med Salem Al Fakir, Säkert! och MoneyBrother kommer förbli en dröm. Det går inte om jag inte ska åka genom halva sverige och sova på en parkbänk två timmar för att hinna tillbaka till jobbet nästa dag. HELSIKE! Jag som vill se det. Säkert! och Salem är ju underbara =)


Sånt jag älskar just nu & ger mej minnen
Scissor Sisters - I don't feel like dancin'
     [partaj på Karin & Lina -vis, så fort kan ingen annan förfesta!]]
Salem Al Fakir - Good Song      [åka till forbonden på högsta volym]
Salem Al Fakir - Dream Girl
Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt
Gwen Stefani feat Akon - The sweet escape 
    [dansa lite i diskrummet]
Moltas Eriksson - Norge Är Ett Ruttet Land.     [hahaha!]
(Mika - Grace Kelly)
Sahara Hotnights  - Visit to Vienna
Snow Patrol - Chasing Cars
   [Linas väckningssignal vareviga morgon i Tänndalen]
Regina Spektor - Fidelity   [bättre låt finns inte]
Salut!Machaut! - Train Song
The Coral - Dreaming Of You
Hello Saferide - San Fransisco
Kalle Baah - Ugly girls
Kalle Baah - Falska löften
Bad Cash Quartet - Midnight Prayer
Hello Saferide - My best friend
Hello Saferide - Higschool Stalker
Waterboys-låten.     
[Lina du vet Per-låten. vad heter den?]
Neil Young - Rockin' In The Free World   [Röjja lite på Hamra]


Måste styra upp denna sommar på nåt sätt så den ger mej lite äkta sommar-känsla. Jag vill ha förra sommaren, den var underbar. Även fast jag jobbade massa då, fast inte som nu..
Det var Student, Finland & Jukola, varma sommardagar & nätter i Syrsan, varma nätter på cykel hem från Marby, Ungern, Skanör, VÄNNER, mys, utebio, partaj...
Nu har halva sommaren snart gått och ajg ahr inte lyckats med ett skrot av detta.
Ute är himlen grå, jag har även idag en trist-dag o inget att göra, det regnar ibland...
Dags att spela lite piano.
GE MEJ RIKTIG SOMMAR!



Detta att planera hösten verkar svårare än jag trott, många viljor som ska samsas med insparade slantar, tid och önskemål. Ska det vara så svårt eller förstorar vi det bara? Det börjar bli bråttom att köpa biljetter och bestämma vart vi ska och allt. Kanske lika bra trots allt att inte planera så mycket alls och sedan se vad som händer? Bara jag kommer iväg!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-07-16 11:15:59

Oj, jag är nog hyffsat sliten efter den här veckan, började snyfta när jag läste din låtlista. Min kropp vill bara sova sova sova. Men ska inte klaga, kul har det varit, saknat dig har jag gjort, hälsa från Lars och Johanna ska jag göra. Se dig snart vill jag helst av allt göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela